چربی گیر - قیمت چربی گیر رستوران

چربی گیر | قیمت چربی گیر فایبرگلاس و پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب رستوران و آشپزخانه

چربی گیر - قیمت چربی گیر رستوران

چربی گیر | قیمت چربی گیر فایبرگلاس و پلی اتیلنی تصفیه فاضلاب رستوران و آشپزخانه

چربی گیر | GREASE TRAP

فلسفه وجود چربی در ظروف و چربی گیر

بطور کلی بعد از پخت و پز در در آشپزخانه های صنعتی و بزرگ ، چربی زیادی تولید میشود که این چربی ها باید از ظروف پخت و پز و غیره زدوده شود . از طرفی این سطوح، چرب و روغنی بوده که با روش های دستی امکان نظافت این سطوح چرب وجود ندارد و سطح بهداشت کاهش می یابد ؛ از بین نرفتن چربی ها در طولانی مدت به ابزار آسیب می رساند. به همین دلیل استفاده از ابزارآلات نظافت صنعتی نظیر کارواش صنعتی بسیار مفید می باشد . به همین دلیل از چربی گیر استفاده میشود .

چربی گیر یا Grease trap

چربی گیر دستگاهی است که چربی را از فاضلاب جدا میکند تا این چربی به درون چاه ریخته نشود . چرا که چربی باعث بسته شدن دریچه خروجی چاه و به مراتب باعث اخلال در امر فاضلاب زدایی می شود .

نوعی از چربی گیر وجود دارد که معمولا برای سیستم غوطه وری ، پاششی و التراسونیک و در دماهای مختلف می باشند .

وجود انواع مختلف فلزات نظیر آهن ، آلومینیوم و مس و ... باعث به وجود آمدن فرمولاسیون های مختلف در تولید این مواد شده و در صورت استفاده نابجا از آنها در بسیاری از موارد باعث آسیب به سطح می شود.

اصولا دستگاه گریس تراپ در دمای 50 الی 90 درجه سانتیگراد و زمان 5 الی 20 دقیقه کار میکننده و بهترین غلظت پیشنهاد شده 3 الی 10 درصد است . غلظت و زمان بستگی به میزان چربی دارد و میزان غلظت بایستی دائما با اندازه گیری میزان قلیائیت تنظیم شود.

با زدهی چربی گیر های پاششی علاوه بر اینکه به دمای محلول بستگی دارد تامین فشار 1.4 الی 2 بار میتواند راندمان آن را افزایش دهد.

بهترین دما 50 الی 65 درجه سانتیگراد و زمان پاشش 3 دقیقه است

در وانهای التراسونیک معمولا از چربی گیرهای قلیائی با قدرت متوسط استفاده میشود غلظت این چربی گیر ها 2 الی 5 درصد و زمان لازم برای تکمیل فرایند چربی گیری 3 الی 7 دقیقه است .

نکته مهم در خصوص چربی گیر

مهمترین مشخصه تاثیر گذار بر کلیه روشهای چربی گیری غلظت مواد ، زمان عملیات ، دما و میزان قلیائیت است سختی بالای آب تاثیر بسیار منفی بر فرایند دارد و بنابراین بایستس از افزودنی های مخصوص جهت چربی گیری در آبهای سخت استفاده نمود .

چربی زدایی چربی گیر | چربی گیر آشپزخانه

نقش چربی گیر در فاضلاب

باید گفت چربی یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در امر تصفیه فاضلاب آشپزخانه های صنعتی است. وجود چربی، پروسه تصفیه فاضلاب و پساب ها را با مشکل مواجه می کند. و از آنجا که چربی ها تجزیه پذیر نیستند، در طبیعت باقی می مانند و موجب بروز اختلال در سیستم و پکیج تصفیه فاضلاب می شود. برای رفع این مشکل، چربی گیر ها به وجود آمدند.

چربی گیر چیست ؟

چربی گیر وسیله ای است که به منظور به دام انداختن چربی و آشغال زدایی از فاضلاب ها و پساب ها مورد استفاده قرار می گیرد . چربی گیر در انواع مختلف موجود است. برخی از انواع چربی گیر عبارتند از : چربی گیر فایبرگلاس، چربی گیر پلی اتیلن و چربی گیر بتنی .

چربی گیر در صنایع مختلفی که تولید چربی زیادی دارند بسیار ضروری و مهم است. برخی از این صنایع عبارتند از آشپزخانه ها، قالیشویی، رستوران، کارواش و غیره. در این صنایع با به کارگبری چربی گیر ها اقدام به حذف و جداسازی چربی ها و روغن ها از سطح فاضلاب می نمایند .

چربی گیر | چربی گیر آشپزخانه

چربی گیر فایبر گلاس

چربی گیر فایبر گلاس خود یکی از انواع چربی گیر است که به سه روش مختلف اقدام به چربی زدایی و آشغالگیری می کند. البته روش چربی گیری API امروزه فسخ شده و بیشتر از روش چربی گیری DAF و CPI استفاده می شود. در این روش چربی گیری API توسط چربی گیر فایبر گلاس از تکنیک ته نشینی استفاده می شو . بدین معنی که فاضلاب و چربی ها از سیستم خارج می شوند و سپس وارد مخزنی می شوند که هم ورودی و هم خروجی آن در قسمت بالا قرار دارد و در انتها نیز فاضلاب خارج می شود و چربی بر روی جریان داخل مخزن باقی می ماند .

شرکت ناب زیست با داشتن سابقه درخشان در زمینه تولید و ساخت انواع چربی گیر، چربی گیر فایبر گلاس را به شما عزیزان پیشنهاد میکند.